Copywriter & copywriting

COPYWRITING, COPYEDITING, PR MATERIÁLY, TISKOVÉ ZPRÁVY, PRODUKTOVÉ MATERIÁLY, ODBORNÉ TEXTY, GHOSTWRITING

Copywriting - slova, která prodávají za Vás

Koho chcete ovlivnit a čeho chcete dosáhnout? Prostá odpověď na tyto otázky formuluje Vaši zakázku.

Pomohu Vám formulovat poselství tak, abyste dosáhli svého cíle, ať už je to prodej, zaujmutí/odvedení pozornosti či ponouknutí čtenáře tím správným směrem.

Copywriter - Váš prodavač

Nejčastějším cílem copywritingu je prodej.

Ujistěte se, že Váš copywriter umí prodávat zboží skutečným lidem. Rozumí tomu, co to znamená neprodat a odepsat investované prachy. Ví, že primární je prodej a na konci dne se počítají pouze prachy. (Malý exkurz z x-leté zkušenosti jen s vánočními trhy).

...a už to jen sepsat

I když umíte prodávat - šikne se i vypsaná ruka. Stačí k tomu pár set seminárek, nějaká ta tisícovka článků a několik rozsáhlých prací, několik let praxe copywritera...

Vzhledem k místu publikace není od věci mít PR znalosti typu produkční okolnosti médií, doslova umět SEO, vědět, kolik pozornosti věnuje čtenář displeji mobilu, kolik stránce knihy...

A Vy? Nemusíte v podstatě vůbec nic - stačí jen...

Objednat copywriting

 

A cože to dělá ten copywriter?

A už jen pár náhledů pod pokličku copywriterovu pro ty, kteří jsou nejen zvědaví, ale i trpěliví.

Copywriting z hlediska procesu je především práce s informacemi. Proto jsou pro copywritera klíčové podklady. Z toho, co mu poskytnete, musí být schopen...

  • nastudovat, co chce napsat,
  • zpracovat to/dát tomu formu,
  • přepsat to
    • z hlediska prodejních argumentů,
    • z hlediska stylistiky a pragmatiky, aby se to dobře četlo a
    • z hlediska logiky informace.
A celé kolečko několikrát opakovat, dokud nevznikne text, který se dobře čte, působí nenásilně a přesto účinně podsouvá to, co podsouvat chce.
 

Věčný průvodce mistra copywritera

Objednat copywriting

 

Copywriter a šílený SEO

Copywriting ovlivňuje spousta věcí - tou nejčastěji současně zmiňovanou je SEO. Né, že by se obě věci nedaly skloubit, ale je lepší se rozhodnout, co má v daném textu - na daném médiu - převládnout. A kdo se toho nebojí, může si objednat i relativně šílené SEO - nikoliv v podobě přecpání textu klíčovými slovy, protože to vyhledávače nekvitují s povděkem, ale například v podobě textu kloubícím slova latentně sémanticky blízká - ač význam a čitelnost takového textu pro člověka nebudou největší. No schválně posuďte sami následující řádky (PS, je to vážně psáno pro vyhledávač;):

Když hledáme copywritera, často nás zajímá, co dělá copywriter či kdo je copywriter. Ti, kteří touží po kariéře copywritera, se pídí i po tom, jak se stát copywriterem, kde sehnat copywriter brigádu, copywriter práci, kde absolvovat copywriter kurz či školení copywritera. Ač v mluveném jazyce většinou skloňujeme, při zadávání dotazů do vyhledávačů nás tyto ohledy netrápí.

Hlavní/přímá klíčová slova pak doplňují dotazy latentně blízké směrující k celému oboru coby celku. V těch se vyskutují psaní textu, prodejní texty, obchodní texty, texty na míru, jak na seo, texty, které prodávají (což je i oblíbený reklamní claim profesionálních pisálků). Najdou se i termíny ještě obecnější jako nejlepší knihy, kniha online marketingu, živnostník daně, kreativní knihy, výdajový paušál 2016, jak psát článek, jak napsat web, h1 školení, teleshopping horst fuchs, dominik hašek kniha. A najdou se i zpotvořeniny typu copyrighter a copywrighter. (Mimochodem pokud je uvidíte na webu copywritera, s klidem v duši se okamžitě otočte a utíkejte. Jestliže takto kurví vlastní pojem, pak se stejně tak zachová i termínům svých zákazníků.) Plus návody, po nichž se stanete copíkem přečtením několika geniálních rad pište jako copywriter, rady pro začínající copywritery, jak vydělávat copywritingem a tak pododně až do copyzblbnutí.

Zákazníci do hledání psavce zapojují i lokalizaci, neboť trpí dojmem, že se se svým copíkem uvidí více než jedenkrát (neuvidí). Lokalizovaným dotazům na reklamního textaře dominují překvapivě ty s největšími městy:

ale nechybí ani copywriter vyškov, copywriter blansko, copywriter náchod, copywriter české budějovice a copywriter třinec.

Vážní zájemci se nepídí jen po autorovi samém, ale i po tom, jaký má copywriter ceník, jaké má copywriter reference.

(Při takové frekvenci hlavního klíčového slova už balancujete na ostří snah zvaných keyword stuffing s krásným českým ekvivalentem tapetování klíčovými slovy. Při přesažení jisté percentuální hranice Google Váš text penalizuje, proto musíte prvotní tlačení na pilu zmírnit dovednostmi opisu a umným užíváním synonym při opětovných procházeních původního textu).

Když SEO specialista omrkne ty správné nástroje, zjistí, že ti, kdo hledají KW copywriter, jsou ti, kteří by se rádi profi wrajtry stali - patrně s vidinou snadného uplatnění a pohodlné práce. Generují totiž dotazy jako práce copywriter z domova, nabídka práce externí copywriter, práce z domu copywriter, nabídka práce copywriter z domu. Na druhou stranu netřeba hledajícím křivdit, najdou se tací, co hledají copywriter junior, reklamní agentura copywriter, kariéra copywriter či copywriter volná místa praha. A dotazy latentně blízké doplňují také psaní článků brigáda, životopis, vytvořit životopis.

Je s podivem, v kolika vyhledávacím dotazech se objevuje spojení kreativní copywriter. Ono spojení je totiž banální, banalitou dosahující někam ke kovovému železu. A vsadil bych kecky na to, že lidi, co se jako kreativní copywriteři prezentují, budou s originální tvořivostí těžce na štíru.

SEO zdar a copy zvláště!

Objednat copywriting s či bez šílenýho SEO