Live chat na webu: využití statistik

06.01.2016 17:17

Smartsupp zavádí pokročilé statistiky live chatu vč. přehledných grafů

Ať už řídíte větší tým zákaznické podpory, snažíte se dopátrat nejúčinnějšího operátora, nejziskovějších hodin či souhrnných charakteristik konverzace - či prostě berete konverzi návštěvníků vážně - šiknou se Vám Statistiky využívání live chatu.

Smyslem nasazení live chatu na webu je oslovení návštěvníka a získání zákazníka v mnoha různých podobách. Abychom mohli vychytat chybičky vlastní komunikace a akcentovat její silné stránky, šikne se nám analytika komunikace. Kvalitu jednotlivých Smartsupp chatů posoudíme pomocí zachycené Historie chatů, souhrnné charakteristiky a kritické faktory odhalíme pomocí Statistik využívání live chatu.

Statistiky využívání live chatu a grafy jednotlivých faktorů konverzací

Statistiky využívání live chatu a jejich grafy

Smartsupp nabízí snadno srozumitelný přehled využívání live chatu. Ve vymezeném období si nastavíme citlivost zobrazení (Den, Týden, Měsíc) a hlavní graf nám rovnou ukáže, kolik chatů proběhlo v daných jednotkách a spojité vyjádření počtů chatů v navazujících jednotkách. Hlavní graf je přímo navázán na horní tlačítka, pomocí nichž ilustruje:

  • všechny konverzace;
  • zmeškané konverzace;
  • offline zprávy;
  • průměrný čas první odpovědi;
  • průměrnou délku konverzace;
  • celkovou délku konverzací a
  • hodnocení operátorů.

Charakteristiky nám mohou jak přímým, tak nepřímým vodítkem k optimalizaci komunikace pomocí live chatu. Z Hodnocení operátorů snadno vyvodíme nutnost personálního působení, u Průměrné délky konverzace posoudíme víceméně kvalitativně posoudíme, nakolik odpovídá sortimentu, zákazníkovi a poslání live chatu v konkrétním případu.

Zajímavým vodítkem jsou Offline zprávy. U těch lze přehodnotit časové nasazení zákaznické podpory tak, aby nám návštěvník zbytečně neodcházel. Kritickým faktorem je Průměrný čas první odpovědi, který musíme vždy brát v potaz při vyhodnocování celkové úspěšnosti webového kecálka. Pokud zjistíme nedostatky například u časů prvních odpovědí - či vůbec v zapojování návštěvníků do chatu - je vhodné nasadit Automatické zprávy (tzv. triggery), jejichž pomocí vždy oslovíte zákazníka a nenecháte ho odejít.

Sekundární grafy názorně ukazují počty a srovnání těchto počtů 

  • podle hodin během dne;
  • podle rychlosti první odpovědi;
  • podle celkové doby konverzace a 
  • nabízí i přehled operátorů dle sledovaných charakteristik.

Statistiky Smartsuppu jsou velmi efektivním nástrojem analytiky webové komunikace a řízení zákaznické podpory. Právě díky nim je možno live chat Smartsupp nasadit i v masivním měřítku v korporátním prostředí - všude tam, kde je nutno spravovat velké množství operátorů - jako například na webech Alza.cz, Škody Auto, Microsoftu a mnoha jiných.

Statistiky využívání live chatu a mnoho jiných funkcí webového kecálka od Smartsupp můžete okamžitě vyzkoušet po 30 zdarma a poté zvolit optimální variantu pro svůj byznys.

Objednat profi live chat

Detail statistik live chatu

Smartsupp zavádí pokročilé statistiky live chatu vč. přehledných grafů

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek