Co jsou klíčová slova aka keywords (KW)?

Klíčové slovo je to, co zákazník zadá do vyhledávače a Vy usilujete o to, aby jeho hledání skončilo na Vašich stránkách.

Klíčová slova SEO - word cloud

Jaké je nejlepší klíčové slovo?

  • s nízkou konkurencí výsledků
  • velmi často hledané
  • s vysokou konverzí
  • pragmatické (orientované na praxi dotazů)

Kde je vhodné klíčová slova využít?

  • v URL adrese
  • v meta tazích:
    1. předevím v meta title
    2. poté v meta description
    3. můžete je použít i v author a publisher (zde nebudou mít přímý vliv na SEO)
    4. a zcela nakonec i v keywords (která ovšem morálně zastarala a vyhledávače je ignorují)
  • v nadpisech od H1 po HH
  • v obsahu stránky přiměřeně zvýrazněná strongem
  • ve vnitřním prolinkování
  • ve odchozích odkazech (URL, anchor text, title odkazu)
  • v popisu obrázku (v textovém popisu, onmouse titlu, jménu souboru)
  • v backlincích (Vaše URL, anchor text, title odkazu)

Více ve Slovníku SEO, copy a online marketingu

Pochopení klíčových slov je dobrý začátek. Ovšem SEO zahrnuje stovky dalších pojmů od anchor textu až po latentní sémantické indexování. Jejich definice najdete ve Slovníku, copy a online marketingu.


Jaký je rozdíl mezi long-tail a short-tail klíčovými slovy?

V rámci optimalizace je podstatné rozlišivat mezi long-tail KW a short-tail KW.

Short-tail KW je typicky obecný, krátký výraz do 2 slov (např. boty či sportovní boty). Mívá vysoký objem vyhledávání a je také vysoce konkurenční. Jeho hlavní nevýhodou je nižší relevance vůči záměru uživatele, což znamená, že mnoho návštěvníků přivedených na short-tail KW stránku opouští, neboť neodpovídá tomu, co hledali.

Long-tail KW je oproti tomu delší a konkrétnější fráze (např. pánské běžecké boty na trail). Mívá nižší objemy vyhledávání, ale mnohem vyšší relevanci vůči tomu, co hledající opravdu chce => a tím pádem i mnohem větší potenciál konverze.

Soustředit na short-tail KW je vhodné při zvyšování obecného povědomí o značce. Long-tail KW pak slouží maximalizaci konverze návštěvníků v zákazníky.

Google Trends

Čím identifikovat klíčová slova?

Identifikaci KW, jejich synonym, variant i slov latentně sémantických blízkých nabízí všechny placené SEO typu SEMrush aj. Pokud nepatříte mezi jejich abonenty, pak můžete zkusit:

Jaká jsou synonyma pro klíčové slovo?

  • keyword
  • hledaná fráze
  • vyhledávací dotaz
  • volaná fráze
  • hledaný výraz
  • požadované slovní spojení
  • dotaz

Od klíčových slov ke komplexní strategii

Důkladná analýza klíčových slov je nezbytným východiskem veškeré práce. Samotný seznam frází – ať už jde o short-tail nebo long-tail KW – je ale jen jako legenda mapy. Abyste našli tu nejlepší možnou cestu, musíte pochopit, jak se mapa vztahuje k realitě, zorientovat se, vytyčit klíčové body a zjistit jejich charakteristiky na každém jednom místě výskytu.

Strategicé SEO spočívá v umění dešifrovat záměr hledajícího za každý dotzem. Ve schopnosti přijít s obsahem, který bohatě využívá sémantických souvislostí, a dokáže pokrýt celé téma, nikoliv jedno slovo. V opatrném nakládání s hustotou klíčových slov – v uvědomění, kdy je jejich hustota podstatným signálem a kdy zastaralým přežitkem. A nakonec – strategie SEO je proces vycházejí z dat, aplikující osvědčené principy a ústící ve fungující systém přivádějící návštěvnost.

A právě byznys-orientovanou SEO strategii, postavenou na datech a kreativně využívající všechny příležitosti nabízím coby součást svých služeb optimalizace pro vyhledávače.

Co najdete v textu?