Retro ThinkPad: data sebrána, čas na produktovou analýzu

Dotazníky zabývající se idealizací klasického ThinkPadu přilákaly zatím 13 000 respondentů každý. David Hill sumarizuje výsledky posledního a zamýšlí se nad tím, co ještě bude předcházet případné realizaci Retro ThinkPadu.


Pro Instaluj.cz SEO specialista a copywriter Daniel Beránek:

Retro ThinkPad: čas na analýzu

David Hill, šéf designérů Lenova, a jeho tým pořádně rozvířili stojaté vody notebookových trendů kříšením klasického ThinkPadu. Aktuálně mají sebráno na 52 000 dotazníků a počty odpovědí stále rostou. Hill se zaobírá podobou idealizovaného stroje rýsující se z reakcí na poslední dotazník.

Jedna z věcí, která ani milovníky nostalgie příliš nenadchla, je původní logo ThinkPadu hrající všemi barvami. Přece jen je tento stroj cílen spíše na IT profesionály, potažmo ještě business segment, a proto se nelze divit, že 60 % respondentů dalo přednost dnešnímu, pouze stříbrného provedení loga na povrchu.

Že si cílová skupina představuje Retro ThinkPad coby stroj často přenášený, potvrzuje preference dlouhého provozu na baterii – kolem 10 hodin. Baterie by optimálně měly být být vyměnitelné. Jedna polovina odpovídajících by ráda ThinkPad uzavírala posuvnými západkami, druhá polovina dává přednost tuhému provedení pantů a prostému přiklapnutí víka displeje.

Mezi čepičkami TrackPointu zvítězilo dnešní pojetí zvané Rubber Dome, spousta uživatelů by si ovšem ráda vybrala až při objednávání, a Lenovo by proto mělo nabízet všechna možná provedení TrackPointu.

Dospěli jsme do bodu, kdy je čas na zevrubnou analýzu tohoto retro experimentu. Musíme vyhodnotit tisíce odpovězených dotazníků, novinových článků, komentářů na blogposty a emailů. Je to až skličující množství práce, která je však důležitá. Naštěstí nejsem jediný, kdo jí má udělat, prozatím uzavírá téma Retro ThinkPadu Hill. Zároveň se snaží trochu utlumit rozruch tímto tématem vyvolaný a jeho fanoušky varuje před běžnou praxí zavádění jakéhokoliv jiného produktu:

Obchodní oddělení ThinkPadu se také zapojeno do našich snah. Musíme společně prozkoumat technologické plány, dostupnost jednotlivých komponent, předpokládané prodeje, rozpočty na vývoj, vývojářské zdroje, plánované náklady produktu, jeho nacenění a mnoho dalšího, než bude přijato jakékoliv rozhodnutí o osudu Retro ThinkPadu.

Snad se Hillovi a jeho týmu podaří koncept klasického ThinkPadu oživit i přes náročnost práce, nutnost kolečka uvedení v podstatě nového produktu na trhu i všechny kauzy Lenova neustále infikujícím své produkty stále zákeřněji umístěným bloatwarem.

Zdroje

  • Blog Lenovo
  • Lenovo