SEO Brno – optimalizace plno!

SEO Brno. Prosté spojení klíčové. A přeci… Nemám rád význam pořekadla o kovářově kobyle. A nesnáším, když jsem tím kovářem já a ta stará herka je moje. A přece jsem zjistil, že funguji jen na doporučení, zatímco web nepřitahuje ani návštěvnost, kterou by měl. Ale nic není problém: poté, co jsem nakopal klíčové slovo copywriter na Seznamu, se vzorově a dokumentovaně pustím do optimalililizace nabídky SEO. Hey Hou Here We Go:

Petrov, ikona Brna

1) Cíl optimalizace: SEO Brno

Cíl by měl specifický, měřitelný atd. prostě SMART – buď víte, nebo ne. Operacionalizace cíle zároveň nutí nejprve vytyčit kroky parciální. I když bych rád skóroval na klíčové slovo SEO, začnu lokalizovaným SEO Brno. Měřitelnost zjednodušíme na první stranu Seznamu a Google. Zbývá jen čas: opět zjednodušeně do 30. 8. 2018.

2) Stav cílové stránky a webu

Web danielberanek.cz má záměr nabídnout v podstatě 3 produkty, proto se cílení na SEO Brno sice dotýká i celku, nicméně v míře odpovídající. Z klíčového spojení SEO Brno má pro celý web význam KW Brno, neboť cílím primárně lokálně, sekundárně na Prahu, Ostravu a další lokality České republiky. Cílení je do obsahu webu vpleteno – netřeba zvlášť aktualizovat.

  • obsah
    • stručně řečeno: děs a hrůza
    • negativa: nahozený před 6 lety, na SEO nedostatečně zacílený, málo obsahu, nedostatečný meta-description (title už byl pozměněn – nehodnotím)
    • pozitiva: stručnost, názornost, interní prolinkování (+ call-to-action prvek)
  • pozice
    • zvoleny pro názornost
    • Seznam nikde, lokalizovaný Google cca 2. strana – v rámci klíčového slova a cíleného publika má smysl jen lokalizovaný Google;
  • backlinky nevýznamné, případně cílící jiné podstrany webu

3) Postup optimalizace na SEO Brno

  • (vytvoření sekundární podstrany pro KW SEO Brno odkazující na primární stranu – laskavý čtenář samozřejmě ví, že aktuální text sám cílí KW SEO Brno, a to v míře nemalé)
  • vytvoření obsahu
  • důkladné využití všech prvků on-page SEO (krom úpravy URL na /seo-brno)
  • testování obsahu a jeho revize – několikeré
  • off-page SEO
  • příp. další aktivity – technické SEO již je realizováno v míře možností (čerstvě nasazen protokol HTTPS)

4) Mezibod – princip lean realizace

  • ač je naplánován postup – a klasické sekvenční myšlení nutí dodržet postup – principy lean realizace velí okamžitě zveřejnit pomocný (to se ještě uvidí, který text bude pomocný:) a sbírat pozitivní bodíky i v mezičase
  • provedeno off-page pro stranu SEO Brno – optimalizace plno!

…a jedna hláška, kterou čtenáři běžně považují za konec autorových snad: pokračování příště 😉

5) Mezistav webu

29. 07. 2018

  • KW seo brno:
    • Google 11. pozice pro danielberanek.cz/seo, (z pozice 12.)
    • Seznam 15. pro danielberanek.cz/seo-brno-optimalizace-plno z ničeho:
      • nejprve výskyty kolem 60. – 70. pozice, pak kolísání 19. – 21. pozicí – právě teď 15.
    • Bing 4. pozice pro danielberanek.cz/seo-brno-optimalizace-plno – obzvláště dobrá reakce:)
    • zásahy: pouze off-page SEO cílené na tento pomocný text

6) …další optimalizace…

7) SEO must go on – i kdyby byl SEO konzultant mrtvej

10. 08. 2018

  • provedeno další off-page SEO
  • optimalizovány veškeré zápisy napříč službami Seznam.cz
  • výsledky SEO optimalizací (ač tohle spojení všichni bytostně nesnáší):
    • snippet Firmy.cz se na dané spojení objevuje na první straně – předtím byl na druhé – zobrazuji se v něm
    • SEO Brno – optimalizace plno! skočilo na Seznamu na první stranu – zároveň podstránka SEO spadla z 5. str. Seznamu na 61. pozici (projevuje se kanibalizace odkazů)
    • Google lehce padá (cca 5 pozic) – nicméně podstrana není vůbec dokončená – zatím jsou na ní pouze copy argumenty, zatímco SEO obsah teprve přibude
    • v rámci celofrontálního útoku jsou optimalizována i další KW – kupř.:
seo copywriter brno Google 1. Seznam 1. + snippety na podstrany
seo copywriter Google 15. Seznam 3.
copywriter Seznam 3.
seo copywriter reference Google 2 Seznam 1.

8) Výsledky stále optimálnější

11. 08. 2018

  • Firmy.cz – 1. místo
  • snippet Firmy.cz ve vyhledávání – na první straně – nejvýš – a ve snippetu se zobrazují na 1. místě

Klíčové slovo SEO Brno na Seznam.cz a Firmy.cz

9) Obsah optimalizace stále králem

29. 08. 2018

  • po mnoha off-page zásazích a drobném hraním s číčovinkami jsem se stejně musel dokopat k rozšíření obsahové části cílové podstránky
  • bez cca 10 % už je argumentační část hotova
  • na Seznamu si vyměnily pozice podstránka /seo (nyní 12.) a článek /seo-brno-optimalizace-plno (nyní 5. strana)

10) Blbej, ale náš (SEO konzultant :D)

13. 09. 2018

  • Seznam
    • web se v termínu prokousával první stranou
    • opět došlo k prohození pomocné stránky blogu s hlavní stránkou nabídky produktu (což ovšem není problém)
    • dlouho se držel na 6. a 5. místě
    • výsledek
      • první pozice na KW SEO Brno
      • posílení webu celkově, což se projevilo na KW druhého hlavního oboru – jak obecné KW copywriter, tak 
  • Google
    • Google pozici spíše kapku zhoršoval – od výchozí (11. – 12.) propadal k 19. – 20. nyní osciluje kolem středu 2. strany
    • výsledek odpovídá posledním změnám v algoritmu Googlu, odstranění možnosti přímého vkládání zpětných odkazů do Google Search Console a nakonec i postupu práce = nejdřív optimalizovat Seznam, pak teprve Google – přičemž použít i výsledky na Seznamu k nakopnutí Googlu
  • strategický plán:
    1. zaměřit se Google – upravit obsah, použít off-page strategie bližší Googlu, využít výsledky Seznamu
    2. Seznam – optimalizovat další KW, a to sice SEO optimalizace Brno (stále se musím smát, jak zapšklí srandisti nesnáší spojení SEO optimalizace) a SEO konzultace Brno
  • kapka pochopení
    • už chápu proč kovářova (i konzultantova) herka šmajdá na starých podkovách – musí totiž soutěžit o zdroje s mnohými jinými osobními okolnostmi – a mnohé z těch osobních okolností mají přednost před osobní prezentací. No ale ani 14 dní – a už jsem se dostal k sepsání toho, co jsem pozoroval k plánovanému termínu:)

11) Komu není blbé furt optimalizovat, tomu vyhledávače naslouchají

  • Google – první strana – 7. pozice + zobrazování ve výsledcích map
  • Seznam – krom 1. pozice na KW seo brno – tak i 9. pozice na obecné KW SEO
  • úkony:
    • specifický a nijak zvlášť rozsáhlý offpage pro Google
    • nespecifický, širokospektrální offpage pro Seznam
    • implementace mikrodat a hodnocení
  • poznatky – Googlu se nelíbí specifický způsob publikování tohoto článku (odvozeno ze způsobu a vývoje cache webu) => proto odstraňuji časové značky změn v rámci experimentu toho, jak na změny strejda ze Silicon Valley zareaguje

Aktoška jen tak

  1. silně obsazený long tail KW SEO na Seznamu
  2. Google – obsazen lokál
  3. další práce na obecných, nelokálních a úzce vymezených KW: SEO a copywriter

Zdroje

  • Záběr Katedrály sv. Petra a Pavla na Petrově použitý v náhledu webu v mobilním vyhledávání je upravenou verzí obrázku Brno – Cathedral of Saints Peter and Paul.jpg autora Millenium187. Obrázek je šířen pod licencí Creative Commons licence 3.0 Unported (CC BY-SA 3.0). Jeho originál se nachází na Wikipedia.org